The discomfort of Ramiro Cinco or the conjecture of the self in Artificial lights by the Mexican writer Daniel Sada
Main Article Content
Artificial Lights is a novel in which the acceptance of the self is conjectured when you realize it’s based on the mercantile power. Sada’s novel is a fictional work that helps us reflect upon the importance of the body image within the construction of an identity, when the mercantile relationships intervene with the identity weave of oneself.
- body
- mercantilism
- Sada
- subject
Bürger, Christa y Peter Bürger. La desaparición del sujeto. Una historia de la subjetividad de Montaigne a Blanchot. Madrid: Akal, 2001. Impreso.
Díaz, Rodrigo. “La huella del cuerpo. Tecnociencia, máquinas y el cuerpo fragmentado”. El cuerpo figurado. Tópicos del seminario. 2006: 145-170. Impreso.
Goffman, Irving. Estigma. La identidad deteriorada. Buenos Aires: Amorrortu Editores, 1993. Impreso.
Hutcheon, Linda. “Ironía, sátira y parodia”. De la ironía a lo grotesco. Ed. Laura Cázares et. al. Ciudad de México: UAM, 1992. 173-193. Impreso.
Imboden, Catrina. “Presentación”. El cuerpo figurado. Tópicos del seminario. 2006: 5-15. Impreso.
Landowski, Eric. La sociedad figurada –ensayos de sociosemiótica. Puebla: BUAP, 1993. Impreso.
Le Breton, David. Antropología del cuerpo y modernidad. Buenos Aires: Nueva Visión, 2002. Impreso.
Müller, Gisela. “Metadiscurso y perspectiva: Funciones metadiscursivas de los modificadores de modalidad introducidos por ‘como’ en el discurso científico”. Rev. Signos. Web. vol. 40, n. 64, 2007: 357-387. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-.
Prada, Renato. Hermenéutica, símbolo y conjetura. Torreón/Puebla: Lupus Inquisidor, 2003. Impreso.
Sada, Daniel. Luces artificiales. México: Joaquín Mortiz, 2002. Impreso.
Downloads

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.