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This paper reviews the current text linguistics theories and applies them to the poetry published during the XX century by Dario Jaramillo Agudelo (1947), one of the most important Colombian writers. It emphasizes in the cohesion, coherence and the delicate balance
established between the respect for the language and the necessary innovations to achieve his expressive purposes. The study of the five books, which are the object of analysis, reveals an educated poet with a lot of subjects to deal with and different ways to do it; also capable of assimilate influences and putting his creative exercise under his own criticism.

Claudia Liliana Agudelo Montoya, Universidad de Caldas

Asociada de la Facultad de Artes y Humanidades de la Universidad de
Caldas. Lingüista del Instituto Caro y Cuervo y Candidata a Doctora
en Filosofía de la Universidad Pontificia Bolivariana de Medellín. Directora del Departamento de Lenguas y Literatura de la Universidad
de Caldas.

Octavio Escobar Giraldo, Universidad de Caldas

Manizales, 1962. Profesor Auxiliar del
la Facultad de Artes y Humanidades de la Universidad de Caldas. Premio Nacional de Cuento del Ministerio de Cultura (De música ligera,
1997) y la Universidad de Antioquia (Hotel en Shagri-Lá, 2002), y
ganador de la Bienal Nacional de Novela “José Eustasio Rivera” (El
álbum de Mónica Pont, 2002). Cuentos suyos forman parte de antologías en español y en otros idiomas y su novela Saide (Premio Nacional
Crónica Negra Colombiana, 1994) acaba de ser traducida al alemán y
al italiano

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Agudelo Montoya, C. L., & Escobar Giraldo, O. (2010). Cohesion and coherence in the poetic work by Darío Jaramillo Agudelo. Poligramas, (33), 79–97. https://doi.org/10.25100/poligramas.v0i33.12771

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