Main Article Content

Authors

The results of an appraisal of Nellie Campobello’s The Hands of Mom, are presented, with the purpose of explaining, at least in part, the infrequent expose of her work. It concludes that this work uses melodrama as the main genre, with the consequent representation of polarized opposites in which Campobello assumes a symbolic place that led to its segregation, both literary and editorial.

Karla Paniagua Ramírez, Institución Educativa de Educación Superior Centro

Doctora en estudios transdisciplinarios de la cultura y la comunicación (ICONOS); maestra en antropología social (CIESAS) y comunicóloga (UAM-X). Es autora de los libros Pobre amor heterosexual (Lenguaraz, 2007), El documental como crisol (UV/CIESAS, 2014) y Busco pareja, ¿es demasiado pedir? Un estudio sobre las representaciones del deseo en internet (Bonobos, 2017), así como columnista de Ichan Tecolotl y Nexos. Es coordinadora de investigación, editora en jefe de la revista Economía creativa y directora de la especialidad en diseño del mañana en Centro de Diseño, Cine y Televisión (Ciudad de México)

Paniagua Ramírez, K. (2017). Nellie Campobello or the Wild Otherness. About Mom’s Hands. Poligramas, (45), 133–149. https://doi.org/10.25100/poligramas.v0i45.6309

Downloads

Download data is not yet available.